Monday, March 19, 2012

~School Based Experience (SBE)~

Assalamu'alaikum.. salam ukhuwah saya hulurkan buat sesiapa yang membaca entri untuk kali ini.. ok la.. kali ni saya nk story la sikit pasal School Based Experience (SBE), suatu program di bawah kelolaan unit praktikum bagi setiap IPG di Malaysia.. program ni bermula dr sem 1 - sem 4.. tempoh cuma seminggu.. tugasan akan diberikan setiap kali SBE diadakan..



Untuk sem 3 plak, saya pilih Sekolah Kebangsaan Bukit Tumbuh (SKBTum) sebagai rumah tumpangan untuk tempoh seminggu bermula 18/3 - 22/3 (http://skbtum.blogspot.com/).. berbekalkan pglman yang saya kutip semenjak sem 1 (Sekolah Kebangsaan Kompleks Seberang Takir) n sem 2 (Sekolah Kebangsaan Bukit Tok Beng), saya harap saya dapat menjalankan tugas saya sebagai bakal pendidik kepada anak bangsa dengan penuh dedikasi dan terbaik.. saya juga mghrapkn spya sgla ilmu yang saya peroleh digunakan sebaik mungkin untuk memperbaiki diri saya.. bak kata salah seorang guru di SKBTum..

"kerjaya seorang guru ini merupakan kerjaya yang penuh dengan liku-liku kehidupan dan sering dihujani dengan fitnah.. maka, persiapkanlah diri dengan ilmu yang bermanfaat di samping rebutlah peluang untuk mendekatkan diri kepada Allah s.w.t. kerana kerjaya sebagai warga pendidik ini tidak dapat lari daripada berdamping dengan Sang Pencipta.."

Insha Allah.. smoga saya dapat menjalani program ini dengan jayanya.. ok la.. lain kali saya story plak yup.. Assalamu'alaikum..

No comments:

Post a Comment